Seguidors

viernes, 31 de marzo de 2017

Hola Inventors!!

Pas a comentar-vos com ha anat aquesta setmana a la nostra classe!!

-PROJECTE:  Hem triat els 25 conceptes que aniran al cartell sobre l´Edat Mitjana. Hem pensat 4 bons criteris per fer aquesta elecció, i hem adjudicat un concepte a una persona. El dimecres 5 d´Abril hem de tenir feta la feina (tenim les instruccions a l´entrada anterior del bloc).

També hem fet una important ASSEMBLEA per decidir el que queda de projecte fins a final de curs. Els acords d´aquesta assemblea han estat els següents:

1.- TENIM FET: Els cartells de les diferents etapes (fins a l´Edat Mitjana), diferents objectes duts de casa, la ceràmica i els papirs.

2.- Ens queda poc temps per complir amb el guió de treball que vam planificar a principi de curs.

3.- QUEDA PER FER: El cartell de l´Edat Moderna, estudiar l´Edat Contemporània, fer la part de maquetes i la part dels nostres invents.

4.- ACORDAM:

- Que farem la part de maquetes a casa, per dedicar el tercer trimestre a l´Edat Contemporània i els nostres invents.

-Que les maquetes explicaran com ha evolucionat la manera de cobrir les necessitats de les persones (d´alimentar-se, de protegir la seva vida i la seva salut, de desplaçar-se d´un lloc a un altre i de comunicar-se) al llarg del temps.  Escriurem cartellets explicant a quina etapa corresponen els diferents invents.

- Que pensarem quins són els problemes del món actualment i intentarem fer invents pensant en possibles solucions per aquests problemes.


Continuant amb el projecte, hem vist un parell de videos sobre l´Edat Moderna. La setmana que vé farem ja el cartell i ens centrarem només amb els invents.





-MINDFULNESS: Aquesta setmana hem començat a practicar MINDFULNESS. Hem fet ja 2 sessions i hem après algunes coses:

-La posició de "COS ATENT".  

-Com començam i acabam la sessió de mindufulness (toc de campana i aixecant la mà quan deixam d´escoltar el so).

- En quines situacions de la nostra vida ens pot ajudar la pràctica del mindfulness (abans de fer una prova o competició esportiva, quan ens hem d´enfrontar a una situación que ens fa por, abans de fer d´actors / actrius en una obra de teatre, abans d´un partit de futbol, d´una sessió de piscina,...).  Hem descobert que ens pot ser útil en moooooooltes situacions, així que... val la pena aprendre´n!!

-Hem après a posar l´atenció als sons que podem escoltar a l´ambient.

Recordes el REPTE MINDFULNESS DE LA SETMANA ?   Quan te´n recordis, atura el que estiguis fent, posa cos atent i escolta els sons durant un minut. Després, observa com et sents.   Ho faràs ?







-CONFERÈNCIES:  Aquesta setmana hem escoltat les interessants conferències d´en JOAN sobre ROBÒTICA i de na Laura sobre SEVILLA.   Totes dues han estat molt bé i hem après coses que no sabíem !!












-AVALUACIÓ:  Com que ja acabam el trimestre, estam en ple procès d´avaluacions. Aquesta setmana ens hem autoavaluat en matemàtiques , en les propostes de millora per a la classe i per al pati, i els treballs pràctics sobre el llibre de lectura.


-ALTRES ACTIVITATS: Hem fet targetes d´ortografia basades en memòria visual, quadern de mates, racons intracicle,...












Setmana intensa, eh?   Per favor, publiqueu un comentari explicant si esteu practicant en el repte mindfulness de la setmana i com us va.   També m´interessa saber les vostres opinions sobre el projecte.   Mil gràcies!!

Bon cap de setmana i fins dilluns.

11 comentarios:

  1. Jo estic practictan mindfullness i em va molt be
    Adeu Inventors
    soc na Daniela R

    ResponderEliminar
  2. Jo tambe estic practican mindfullness abans de futbol o cuan estic nervios i em va molt be adeu Inventors fins dilluns.kenay

    ResponderEliminar
  3. Bona tarda, soc en Víctor i jo estic practicant mindfulness quan estic nervios com per exemple a les classes d'angles tinc examens i estic nervios. Bon cap de setmana, Inventors!!
    VICTOR

    ResponderEliminar
  4. Per cert jo vaig elegir a la part voluntaria Carlomagno. Pero en catala es Carlemany i tenc el dubte de posar Carlomagno (castella) o Carlemany (catala).
    VICTOR

    ResponderEliminar
  5. Hola Inventors....tambe Cristina
    M'esta agradant molt fer mindfulness perque em relaxa molt.Tambe magrada que ho feim al mati,em deixa la ment mes oberta per comencar el dia.Martina

    ResponderEliminar
  6. El projecte m'hesta agradant molt PERO...penso que nem una mica atrasats.Pero segur que faremel posiple per tenirlo acabat en Juny no????????MARTINA

    ResponderEliminar
  7. Jo estic practicant mindfulness perquè sempre estic molt nervios i em va molt be. Toni

    ResponderEliminar
  8. Bona tarda, soc na Irene, jo de moment encara no practico mindfulness perque he estat tranquila i no nerviosa. Del projecte crec que anam un poc atrassats i no se si ens donara temps per al mes de Juny. Adeu i fins dilluns. Molts de petons i abraçades de na Irene

    ResponderEliminar
  9. Hola Inventors!!! Estic contenta per tot el que comentau!! Respecte al projecte, sóc conscient de què anam endarrerits i també estic preocupada. Estic pensant maneres d´arribar a tot en el temps que tenim, però d´altra banda també pens que no ens hauríem d´estressar excessivament. L´important és continuar aprenent!! Al final no importa si el museu és gros o petit. Hi haurà museu, aixó segur.
    També us vull comentar que el mindfulness no serveix només per relaxar-se... de fet no cerca la relaxació, sinò estar atents al moment present centrant l´atenció en una cosa: els sons, la respiració, les sensacions del nostre cos,... posant l´atenció adequadament la ment s´aquieta i el cos es relaxa. S´aconsegueixen moltes coses a través del mindfulness, és molt positiu, ja ho veureu!!! I ja ho esteu fent genial.
    Seguim parlant a classe dels temes que vulgueu. Saludets de na Cris.

    ResponderEliminar
  10. Jo no estic practicant el repte de mindfulness, a mi em va bé perquè ja he acabat els deures, i el projecte jo penso que anem molt endarrerits amb el proyecto.Jordi

    ResponderEliminar
  11. Hola soc na LORENA jo no he pogut practicar mindfulness perque no tenc la tasseta per fer el so.
    I

    ResponderEliminar