Seguidors

viernes, 13 de enero de 2017

Hola Inventors!!

Primer que res... que tingau un feliç 2017!!!  Estic contenta d´haver-vos retrobat després de les vacances.

Aquesta setmana ens ha servit sobretot per tornar-nos a situar dins la línia del nostre projecte (recordar feines fetes i previsió de nous passos a donar). Ara mateix ens trobam al PAS 3 de la META 3, i ens hem plantejat un repte matemàtic:

"Volem representar un mil.lenni de temps històric en una tira de paper d´1 metre de llarg x 5 centímetres d´ample.   Quines mides haurà de tenir el paper gros que necessitarem per representar tots els mil.lennis del temps històric des de l´aparició del humans ?"

Es tracta d´un repte matemàtic complex, per això hem pensat quins passos necessitam donar per resoldre´l, i hem elaborat, tots junts, un GUIÓ DE TREBALL que tenim guardat a la funda de projecte.  La setmana que vé començarem a treballar per aconseguir aquest objectiu.

I, parlant de MIL.LENIS, ens hem preguntat quantes paraules coneixem que expressin MESURA DEL TEMPS!!  Hem fet un llistat d´unes 40 paraules, i hem treballat per veure com les podem ordenar des de la que indica menor quantitat de temps fins a la que indica major quantitat de temps. Hem decidir agrupar-les (per exemple, agrupar les paraules que indiquen temps des d´1 hora fins a 1 mes), d´aquesta manera es facilita l´ordenació.

També aquesta setmana hem fet activitats d´aproximació de nombres a la DESENA, CENTENA, UNITAT DE MILER, etc. més propera, aprofitant dades dels fets històrics que vam col.locar a les línies del temps.

Com veieu, hem tengut una setmana molt matemàtica!!!   Bé, també hem fet altres coses... hem jugat als jocs que ens van dur els Reis o el Pare Noel, hem fet un cercle de retrobada, hem tornat a fer racons, filosofia, reli o valors,...

Esperam veure molt aviat als companys i companyes que encara estan de viatge!!  Us esperam!!

Aquesta setmana podeu publicar un COMENTARI explicant com veieu el pas 3 de la meta 3: us sembla que serà molt difícil ?    Pensau que serem capaços de millorar el treball cooperatiu ?   Què pensau fer per reduir el to de veu a classe ?    No sé... tot allò que tengueu ganes de comentar ara que acabam de començar el 2n trimestre.    Anam endavant !!!    I recordau sempre el nostre lema:  L´AMABILITAT ÉS LA CLAU QUE OBRI TOTES LES PORTES.


Saludets i fins dilluns!!   Ah! Si voleu veure fotos vostres fent RACONS consulteu el bloc de racons:  racons2ncicle.blogspot.com

























14 comentarios:

  1. Abans de res vull dir-li a na Irene que ha fet un molt bon treball escriguent la carta.
    Desde el meu punt de vista jo no veig tan dificil el pas 3 de la meta 3.
    Jo crec que en respecte al tema del to de veu hi hauriem de posar cadascun un poquet de la nostra part: si posam cadascun un poquet de la nostra part al final farem una muntanya.
    I lo mes important: L'amabilitat es la clau que obri totes les portes. Bon cap de setmana, Inventors!!!
    Víctor

    ResponderEliminar
  2. el pas 3 de la meta 3 a set divertit meu e pasat molt be fent el guio de treball

    ResponderEliminar
  3. A jo no m'havia parescut dificil el pas 3 de la meta lo que pot ser que siga dificil qui sap? Jo crec que la relacio amb els companys la tenim que millorar per que dona igual tots som diferents pero lo que dic dona igual si vos toca amb algu que no es el vostre amic dona igual. El to de veu el tenim que millorar. Toni

    ResponderEliminar
  4. Jo pens lo mateix que en Toni amb respecte al tema del to de veu. Victor

    ResponderEliminar
  5. Bona tarda, soc na Irene, jo crec que el pas 3 de la meta 3 será bastant divertit i fácil, pero pot ser que algunes parts ens costi un poc mes. Tambe crec que la relacio amb els companys l'hauriem de millorar un poc mes i jo crec que no hem de tractar als Company com no ens agrada que ens tractin a nosaltres. Fins el dimarts i molts de petons i abraçades de na Irene.

    ResponderEliminar
  6. Jo pens que cuan ens posem a fer el treball poc a poc ens nira resultant mes facil, pens que tendriam que parlar mes fluix, perque sa veritat es que ha vegades sa nostra classe pareix un galliner, per la meva part intentare millorar la relacio amb els meus companys i fer menys soroll.molts de petons i abrazades de part de na laura.

    ResponderEliminar
  7. Jo crec que el pas 3 de la meta 3 sera facil fer l'elaboracio de les tires, pero una mica mes dificil representar la informacio i fer els calculs.Per millorar el treball en equip posar-nos d'acort per no repetir amb els mateixos companys.Mentalizar-nos que no cal cridar per parlar.Jordi

    ResponderEliminar
  8. Bona tarda, soc en jan,jo crec que el pas 3 de la meta 3 segur que es molt divertit si ho agafem amb ganes i amb il.lusiò farem un bon treball.Si baixem el to de veu segur que na Cris es trobarà feliç.Si vols que et respectin tens que respectar tu primer i aixì tot anirà molt millor.Fins dilluns Inventors!!! :)

    ResponderEliminar
  9. Hola Inventors!! Sóc na Irene!!!

    Primer de tot, moltes gràcies pels comentaris que em vàreu deixar a l'entrada anterior, m'alegra molt veure les paraules tant polides que m'heu escrit.
    Veig que heu carregat piles a tope durant les vacances i que el pare Noel i els Reis vos han portat molts de regalets!! He estat llegint els vostres comentaris i tinc moltes ganes de tornar a l'escola i que m'expliqueu que és això de la passa 3 de la meta 3 i el repte matemàtic!!

    VOS ENYOR MOLT!!!!!!! MOLTS DE BESITOS PER TOTS ELS INVENTORS I PER NA CRISTINA!!! PENSO EN VALTRUS TOTS ELS DIES!!

    ResponderEliminar
  10. Gràcies pels vostres comentaris, Inventors!! Només us dic una cosa... potser el pas 3 de la meta 3 ens durà alguna que altra sorpresa inesperada!! Una abraçadeta especial per na Irene.

    ResponderEliminar

  11. hola inventors,
    Soc en JOAN i el pas 3 de la meta 3 em sembla molt facil i divertit fer una tira de paper representant els invents al llarg del temps.
    Per millorar el treball cooperatiu podem respectar el turn de paraula i col·laborar tots junts.
    Per reduir el to de veu a classe parlar mes baixet i escoltar quan altres parlen.

    JOAN (:


    ResponderEliminar
  12. Ja Joan pero alguns(no vull dir noms)se porten malament. TONI

    ResponderEliminar
  13. Hola jo crec que hem de millorar la relacio abm els altres companys i tambe de millorar el to de veu.MARIAB

    ResponderEliminar
  14. Hola inventors...
    Soc en oscar jo crec q la la meta 3 es una mica complicada pero fare el possible per apendre i entenguero.
    Ens veim dilluns i avore si ja tenim millor temps

    ResponderEliminar