Seguidors

viernes, 27 de enero de 2017

DIVENDRES 27 DE GENER DE 2017.

Aquí teniu el resumet de la semana, Inventors.

   Hem començat ja el últim pas de la meta 3, que com sabeu, consisteix a preparar els cartells informatius sobre les etapes del temps històric pel nostre museu.

   Aquesta setmana hem treballat el guió de treball, i hem vist totes les presentacions que haurem de fer amb la informació de cada etapa: textos, imatges, taules de doble entrada, mapes, gràfics,... la major part presentat a l´ordinador. Per això hem dedicat algunes sessions a aprendre o repassar com crear una carpeta i un document de text,  i també com guardar-lo al pen i modificar la informació.

   També hem començat a cercar la informació de cada etapa, en grups de 3. Entre tots hem decidit que cada persona s´ocuparà d´una part de la informació i escriurà 2 textos i, si algú acaba més aviat, ajudarà als seus companys de grup.

   Perquè aquesta feina d´escriptura ens surti bé, hem repassat com s´escriu un text correctament, i  algunes normes d´ortografia. També hem practicat escrivint un text de 12 línies com a mínim i passant-lo a l´ordinador.  (Recordeu que heu d´entregar aquesta feina dilluns!!!).

   La setmana que vé aprendrem nous tipus de paraules (els determinants, els adverbis i els pronoms) i algunes normes ortogràfiques més. I començarem un pla de millora de l´ortografia basat en tarjetes de memòria visual.

   També aquesta setmana hem començat una nova ronda de racons (consulteu el bloc de racons si voleu veure-us en acció, PICANT AQUÍ!!) i hem escoltat la conferència d´en Kenay sobre el judo a Eivissa. En Kenay ens ha explicat interessant informació sobre aquest esport i ens ha fet alguna demostració amb ajuda del seu monitor José Luís.   El més interessant que hem après és que el judo és un esport individual que dóna molta importància al respecte pels companys i pel monitor, i que treballa la coordinació i la força en tot el cos. 

Com sabeu, el proper divendres 3 de febrer farem una PROVA per avaluar algunes coses que hem après:

DE MATES:
-Aproximació de números a la desena, centena, unitat de miler, etc. més propera.
-Multiplicació i divisió per 10, 100, 1.000,...
-Convertir unes unitats de mesura en unes altres (la "escalera" de les unitats de mesura).

DE LLENGUA:
-Repassar els tipus de paraules: substantius, adjectius i verbs.
-Saber de memòria la regla ortogràfica de la majúscula.
-Saber escriure un text de 5 línies com a mínim sobre l´etapa del temps històric que t´ha tocat (o sobre la dona).

El dilluns us passaré un full de pràctica perquè pugueu repassar.

Aquesta setmana m´agradaria llegir els vostres comentaris sobre una o vàries de les següents qüestions:

-Què us ha agradat més de la setmana i per què.
-Què us ha agradat menys de la setmana i per què.
-2 noves coses que heu après.

Gràcies i fins dilluns, Inventors!!
















16 comentarios:

  1. A jo el que mes m'agradat ha set fer totes aquestes practiques amb l'ordinador i passar el text de 12 linies com minim a l'ordinador perque m'agrada molt la informatica.

    El que menys m'agradat a set la regla de 3 perque no m'agraden molt les mates.

    Les 2 coses que he apres.noves d'aquesta setmana han set la regla de 3 i escala de les unitats de mesura
    VÍCTOR

    ResponderEliminar
  2. El que mes m'ha agradat ha set fer judo
    EL que menys m'ha agradat ha set ensenyar els textos.
    He apres a fer judo i a passar un text a l'ordenador.

    ResponderEliminar
  3. A jo el que mes m'agradat ha set fer el text i posar-lo al ordinador recordeu inventors per dilluns.

    El que menys tambe la regla de tres com en Victor.


    Les 2 coses que he aprés han set la escala de les unitats de mesura i la regla de 3.
    TONI

    ResponderEliminar
  4. NA JULIA I JO EL COMENTARI A 2 MINUTS DE DIFERENCIA.

    ResponderEliminar
  5. Bon dia, soc na Irene, el que mes m´agradat aquesta semana ha set la conferencia den Kenay i tambe fer practiques amb el ordinador i tambe manetjarlo. El que menys m´agradat tambe ha set la regla de 3. El que he apres aquesta semana ha set la escala de unitats de mesura, la regla de 3 i algunes coses de judo. Adeu i fins dilluns. Molts de petons i abraçades de na Irene.

    ResponderEliminar
  6. A jo el que mes m´ agradat ha set nar a la sala de informatica i aprendrecom se fa per crear una carpeta i tambe per posarlo al pen. El que menys me a gustat a set la regla de 3 per que no la entengut del tot i era un poc lio i dos coses que e apres son la escala de les unitats de mesura i com crear una carpeta.

    ResponderEliminar
  7. La cosa que mes m'ha agradat ha set anar a la sala d'iformatica per que a estat molt divertit. Lo que menys m'ha agradat a estat fer la retgla de tres per que era molt dificil. Les dues coses que he apres han estat posar un document a una carpeta i l'escala de les unitats de mesura.Jordi

    ResponderEliminar
  8. Hola inventores de 4ta,

    A mi lo que mas me ha gustado ha sido la conferencia de Kenay, por que yo también he hecho judo.

    Y me ha costado trabajo la introducción en la sala de informática y lo que he aprendido ha sido la escalera de medir, que tambiém me ha costado.

    Hasta mañana,

    Roberto

    ResponderEliminar
  9. El que mes m'ha agradat mes de aquesta setmana a set els racons perque e fet ``hamburgeses´´.El que menys m'ha agradat a set la regla de doble entrada perque era molt dificil.Les dues coses que apresa set obrir un document al ``word´´ i treure el pen.Martina.

    ResponderEliminar
  10. "Però bueno", Inventors!!! Aquesta setmana no hem fet cap regla de 3!! Vam començar la setmana pasada!! Bé, el cas és que és difícil... en sóc conscient!! També la primera vegada costa tot, després és més fácil!! Saludets de Cris.

    ResponderEliminar
  11. A jo magradat com es fa un document Per obrir tancar i practicar es textos, el que menys magradat es la regla de doble entrada perque es Molt difícil. Pablo Bonet Planells.

    ResponderEliminar
  12. A jo el que mes m'ha agradat ha set fer informatica per que es molt guai i divertit i el que menys la regla de 3 per que es una mica aburrit.
    Cris hi tengut un problema amb el text ho tengut que fer amb tablet i no s'hem gravava al pen pero crec que ho tinc.
    Daniela R

    ResponderEliminar
  13. A jo m'ha agradat la part d'informatica ,el que menys m'ha agradat a set els textos el que e apres a set la conferencia den Kenay.
    Sonica

    ResponderEliminar
  14. Jo pens lo mateix que na Daniela.R i na Sonica la informatica a set molt guay pero lo mes aburrit va ser el cuadern de mates. Lo que vaig aprendre va ser a obrir un document tancarlo........... moltes abrazades i hasta ara.LAURA

    ResponderEliminar
  15. A JO LO QUE MA AGRADAT A SET APRENDRA LA REGLA DE 3 PER QUE ES MES MACIL I PER QUE MA AGRADEN LAS MATEMATIQUES. MARIA B

    ResponderEliminar